Založ si blog

Nekonečný utorok a tipovačka, kto je kto? (Video)

P28310c3c_IMG_3874Bratislava, 9. februára skoro ráno, mínus päť stupňov. Vancouver, 9. februára, poobede, sedem stupňov nad nulou, krásne jarné počasie. Keď som vystúpil z lietadla v najväčšom meste provincie Britská Kolumbia, okamžite som odložil šál a rozopol bundu. Krásne počasie ma na jednej strane potešilo, na druhej šokovalo. Naozaj sa v tomto teple bude bojovať o medaily?

Cesta do Vancoveru nebola ničím príjemným. Z Bratislavy som vyrazil v utorok o štvrtej ráno, cez Viedeň som sa presunul do Londýna, kde som štyri hodiny čakal na prípoj do Kanady. A tam sa začal môj boj s časom.

Let trval desať hodín, no ja som prekročil osem časových pásiem. Utorok som tak prežil dvakrát, z toho polovičku času som strávil v lietadle. Našťastie som mal o spoločnosť postarané, do Vancouveru sa totiž okrem mňa presúvali aj ďalší slovenskí novinári.

Skutočnosť, že olympiáda vo Vancouveri už klope na dvere, sa mi potvrdila aj medzinárodnou účasťou nášho letu. A tak sme počas voľných chvíľ na londýnskom letisku Heathrow rozoznávali športovcov, ktorí s nami nastupovali do lietadla.

P28310c3c_IMG_3873P28310c3f_IMG_3886

Tam je Patrick Thoresen a značná časť nórskeho hokejového tímu, kričím. O chvíľku si vedľa nás sadla výprava zo Švédska, hádame, že sú to sánkarky. Nedaľeko zbadáme estónske mikiny a tričká. Mladý párik a pani v stredných rokoch, začíname tipovať. Sú to lyžiari či sánkari? O chvíľku máme odpoveď – krasokorčuliari! Potvrdzujem si to v lietadle, keď párik sedí vedľa mňa a prezerá si spoločné fotky z nedávnych majstrovstiev Európy.

Let mi pomaličky ubiehal. Spánok, filmy a hudba mi ho spríjemňovali. Posledné minúty som už strávil nalepený na okne – kanadské hory a krásne počasie mi vyrážali dych.

P28310c3d_IMG_3882P28310c40_IMG_3895

Priamo na letisku vo Vancouveri som sa akreditoval. „Budete písať aj o hokeji?“ pýta sa ma pani, ktorá má na starosti akreditačný proces. „Samozrejme,“ odpovedám. „Tak to už môžete teraz napísať, že zlato patrí Kanade. A vy ste zo Slovenska, že? Tak viete čo, nech ste vo finále!“ pripája s úsmevom a podáva mi hotovú akreditáciu. Úsmev na tvári mám v tom momente aj ja, oficiality mám za sebou a predstava, že posledný deň olympiády by som strávil na hokeji sledovaním Hossu a spol. v boji o zlato, by bol úžasný!

Vancouver som si prvý deň užil len trošku, no hneď ma zaujal viacerými skutočnosťami – teplým počasím, krásou mesta a zasneženými horami v pozadí.

Môj nekonečný utorok sa pomaličky chýli ku koncu. Na Slovensku už začína nový deň. Začiatok olympiády sa blíži, neviem ako vy doma, ale my vo Vancouveri sa už nevieme dočkať.

Foto – S. Benčat

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

Venezuela

Necestujte do Venezuely, varuje Slovákov rezort diplomacie. Zvážiť majú cestu do Kolumbie a Ekvádora

18.04.2024 13:49

Ministerstvo pripomína, že SR nemá ani v jednej z krajín zastupiteľský úrad.

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

World Press Photo tento rok vyhrala snímka Palestínčanky s mŕtvym dieťaťom v náručí

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Julija Navaľná

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

18.04.2024 13:28

Odpovedala, či považuje za jeden zo svojich cieľov nájsť spoločnú reč s vedením Ukrajiny.

Jaroslav Haščák

GP podľa Haščákovho advokáta potvrdila, že špeciálna prokuratúra sa nezmohla na férové preskúmanie obvinenia pre Gorilu

18.04.2024 13:23

Advokát finančníka dúfa, že čakanie na skutočné a nielen formálne prejednanie sťažnosti voči obvineniam v kauze sa nestane "čakaním na Godota".

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40547x
Priemerná čítanosť článkov: 3379x

Autor blogu

Kategórie