Založ si blog

O šialených bezpečnostných opatreniach

P28311229_IMG_3947V stresových situáciách zvyknem niekedy zabúdať na dôležité veci. Keď som ráno odchádzal z hotela, na poslednú chvíľku som si kontroloval, či mám pri sebe všetko. Našiel som tam aj niečo, čo som nemal mať – vreckový švajčiarsky nožík. Ako som neskôr zistil, bolo veľmi prospešné, že som ho v hoteli stihol vyložiť.

Pri vstupe do tlačového strediska nás kontrolujú len na základe akreditácie. Organizátori na novinárskom doklade skontrolujú kód a na základe neho sa dostaneme do MPC (Main press centre).

Po rýchlych raňajkách sme sa s kolegami vybrali na tréning hokejovej mini výpravy. Ako dopravný prostriedok sme si zvolili autobus určený pre novinárov. Zmätená dobrovoľníčka nás najskôr usadila do vozidla, no potom si uvedomila, že sme neprešli kontrolou, a tak sme sa vydali na podrobnú obhliadku. Hodinky, peňaženka, vyprázdniť všetky vrecká. Jednoducho, ako na letisku.

Po prehliadke sme prešli desať metrov k východu, kde nás však zastavil policajt so slovami: „Stáť, musíte prejsť kontrolou“. Neviem, čo sme za tých pár krokov mohli do batohov či vreciek dostať, no opäť sme museli zo seba všetko dávať dole.

Keďže nikto z nás nemal nič podozrivé, nasadli sme konečne do autobusu a vydali sa smerom do Canada Hockey Place. Tesne pred halou sme zastavili a prišlo to opäť – kontrola. Policajt vyzbrojený huňatou baranicou najskôr s detektorom skontroloval celý autobus, neskôr prišiel aj k nám a prehliadol si akreditácie. Len vďaka príhovoru vodiča, ktorý sa za nás zaprisahal, že sme nikde nestáli a nič nerobili, nás pustil muž zákona ďalej do haly.

Po tejto skúsenosti som si povedal, že organizátori ma už asi ničím neprekvapia. Bohužiaľ som sa mýlil. Podvečer som sa vybral na letisko privíťať výpravu hokejistov z Európy, a spýtať sa ich na let a pocity pred turnajom. Žiaľ, domáci organizátori asi usúdili, že novinári sú nebezpeční, a tak nám zatrhli prístup k hráčom. Namiesto rozhovorov som tak spoza skla ako slávny väzeň Hannibal Lecter mohol len z diaľky natočiť, ako si Marcel Hossa a spol. odvážajú batožinu.

Chápem, že bezpečnosť je prvoradá, ale domáci organizátori si asi neuvedomujú, že držia v rukách dvojsečnú zbraň. Na jednej strane by sa im ťažko stalo niečo podobné ako dozorcom vo väznici Fox River, odkiaľ ušiel Michael Scofield zo seriálu Prison Break, no na strane druhej ak kontrola piatich novinárov pred odchodom na tréning trvala päť minút, nechcem si predstaviť ako to bude vyzerať pred zápasmi hlavnej fázy olympijského turnaja.

A tak si každé ráno len môžem dôkladne skontrolovať ruksak, či tam nemám niečo „podozrivé“. Nechcem si totiž predstaviť, že by som prešiel cez skener a našli by mi nožík…

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40805x
Priemerná čítanosť článkov: 3400x

Autor blogu

Kategórie