Založ si blog

O snežienkach a slovenských hokejových machroch

demitraO tom, že olympijské hry v najväčšom meste provincie Britská Kolumbia, Vancouvri, pripomínajú počasím skôr letné ako zimné, sa popísalo už dosť. Po krátkej prechádzke mestom pred duelom s Ruskom sa mi však táto skutočnosť potvrdila stonásobne!

Vo Vancouvri v posledných dvoch dňoch panuje krásne počasie, a tak som sa rozhodol, že využijem chvíľku voľna na oddych. „Choď do Stanley parku,“ dostal som typ.

Miesto, ktoré má rovnaké meno ako ja, nemôže byť zlé, hovorím si a sadám na autobus číslo 6, ktorý ma odváža päť zastávok smerom k parku.

Pohľad, ktorý sa mi po príchode naskytol, ma doslova šokoval. Verili by ste, že v dejisku zimnej olympiády rastú palmy, krásne kvitnú púčiky stromov a zo zeme sa na vás usmievajú snežienky?

vancouver7

vancouver8

Stanley Park, ktorý má dĺžku 12 kilometrov, sa nachádza pri Tichom oceáne, a tak som sám sebe vyčítal, že som si so sebou nezobral aj deku a plavky, pretože pláž pri vode si to doslova pýtala.

Pohodička, žiaden zhon a usmievaví ľudia. Jednoducho, Vancouver si s ničím neláme hlavu. „Keď vyjde slniečko von a je pekne, ľudia opúšťajú svoje zamestnania a idú do prírody,“ prezradil mi jeden z voľnomyšlienkárov, ktorý sa šiel zabehať. Samozrejme v tričku s krátkym rukávom a kraťasoch. Jednoducho, macher!

V tíšku duše som si hovoril, aby som niečo podobné mohol hovoriť aj o slovenských hokejistoch, ktorí sa pripravovali na zápas s Ruskom. Zverenci trénera Jána Filca ma nesklamali. Na ľade nechali dušu a bojovné srdce.

Jednoducho machri!

Spravodajstvo z hokejového zápasu Slovensko – Rusko:

vancouver

vancouver9

Foto – AP, SITA; Stanislav Benčat

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40161x
Priemerná čítanosť článkov: 3347x

Autor blogu

Kategórie