Založ si blog

O časovom posune

casovy-posunKoľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále.

Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili o štvrtej ráno s pocitom, že sme vyspatí.

Po dvoch či troch dňoch sme už boli, našťastie, „pretočení“ a začali naplno pracovať. Rozpis hier bol jasný, a tak sme si začali deliť podujatia vo Whistleri, ktoré sa začínali v skorých ranných hodinách. Mesto Vancouver je od horského strediska vzdialené okolo 150 kilometrov, a tak sme si museli na zlatý biatlon či beh na lyžiach poriadne privstať.

Budík nastavený na šiestu hodinu, rýchla sprcha, možno malé raňajky a beh na autobus. Takto vyzeral náš režim prvé dni. Neskôr sa do toho „primiešal“ hokej, skvelé biatlonové úspechy na strelnici vo Whistler Olympic Park korunované striebrom a bronzom sa skončili, a tak sme sa začali sústreďovať na tím trénera Jána Filca.

Hokejový výber svoje zápasy pravidelne hrával o deviatej hodine kanadského času, čo určite potešilo fanúšikov na Slovensku (mohli sledovať zápasy skoro ráno o šiestej a nie v noci), no pre nás, novinárov to bola nočná mora. Duely sa totiž končili pred polnocou, no a kým sme nahrali všetky hlasy a dojmy zo zápasu, napísali prvé reakcie hráčov, premiestnili sa na hotel a písali ďalej, bola tuhá noc, čo noc, už aj ráno!

Tak je tomu aj teraz, keď píšem riadky tohto blogu. Na Slovensku je pol druhej poobede, ale u nás vo Vancouvri pol štvrtej v noci. Ja i Maroš sedíme na posteli a píšeme. Ako inak, o hokeji.

Nie, nechcem sa touto formou vyhovárať alebo sťažovať. Vedel som do čoho idem, keď som sa chystal na olympiádu. To iba nahlas uvažujem o časových posunoch, na ktoré si človek počas 17-dňového športového sviatku musí zvyknúť.

V prípade ranného vstávania za Anastasiou Kuzminovou či Pavlom Hurajtom mi to však nevadilo a nevadí ani pri ponocovaní nad písaním o úspechoch Mariána Hossu a spol. Slovenský šport zažíva krásne obdobie a som rád, že som pritom. Hoci s deficitom spánku, ale to sa zvládne.

Idem teda na to, dobrú noc:-)

Foto – www.sxc.hu/profile/rizeli53

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O červených rukaviciach

24.02.2010

Olympiáda, to je veľký biznis. Šikovní predajcovia dokážu počas hier zbohatnúť takmer na čomkoľvek. Navyše, ak si uvedomíme, že domáci Kanaďania sú ohromní vlastenci. Keď sa prechádzam po uliciach Vancouvru, idem si niekedy až oči-vyočiť, čo dokážu domáci na seba nahodiť.

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40593x
Priemerná čítanosť článkov: 3383x

Autor blogu

Kategórie