Založ si blog

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

P43316c1c_HandzusBlog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik.

V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja som si obliekol bundu s logom Slovenska. Keď som ju mal na sebe, filcovci nikdy neprehrali!

Hodinu pred zápasom som už bol na štadióne. Elektrizujúca atmosféra, skvelí diváci a skupinka Slovákov, tak vyzeral úvod zápasu. Úvodné buly – Pavol Demitra vyhral nad Jonathanom Toewsom, skvelé hovorím si.

Slováci hrajú odvážne, hovoríme si s kolegami. Vidíš, ako Chára naráža súperov na mantinel? Skvelý Halák! Úžasná hra do tela, nesie sa novinárskou tribúnou. A hoci Kanada dáva dva šťastné góly, my sme stále v strehu. Pískaj, kričí kolega Milan, sediaci vedľa mňa. Asi musí byť finále Kanada – USA, uvažujeme nahlas.

V závere tretej tretine je 3:0, no i tak mám skvelý pocit, Slováci totiž bojujú a na ľade nechávajú všetko.

Góóóól!!! Kričím zrazu. Ľubo Višňovský skóruje! Góóóól, radujeme sa opäť. Celá Canada Hockey Place je ticho, to len my, slovenskí novinári a hŕstka fanúšikov kričíme od radosti.

Zrazu je všetko inak. Domáci fans sú zaskočení a ticho, zatiaľ čo Slováci kričia o sto šesť. My chceme gól, kričí Vancouver.

Vytúžený tretí zásah je takmer tam, no Pavol Demitra má proti svojmu spoluhráčovi z tímu Canucks, brankárovi Robertovi Luongovi, smolu, a gól nedáva. Je koniec. Slováci prehrali 2:3, no ja i tak tlieskam čo mi sily stačia. Moji hrdinovia odohrali ďalší skvelý zápas.

Keď som prišil do mix zóny, bolo mi spoločne s chalanmi do plaču. Na tvári Handzuša, Višňovského, Šatana a spol. bolo vidno snahu a odhodlanie, no na druhej strane obrovský smútok a žiaľ. Životná šanca, hrať olympijské finále, je preč.

Chlapci zlatí, všetci Slováci sú s vami. I naďalej vám veríme. Bronzové medialy sú takisto krásne, tak bojujte, ako levy. Šancu hrať o medailu na olympiáde máte raz za život. Dajte do toho všetko!

Foto – AP, SITA

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

O červených rukaviciach

24.02.2010

Olympiáda, to je veľký biznis. Šikovní predajcovia dokážu počas hier zbohatnúť takmer na čomkoľvek. Navyše, ak si uvedomíme, že domáci Kanaďania sú ohromní vlastenci. Keď sa prechádzam po uliciach Vancouvru, idem si niekedy až oči-vyočiť, čo dokážu domáci na seba nahodiť.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40182x
Priemerná čítanosť článkov: 3349x

Autor blogu

Kategórie