Založ si blog

Vancouver fandí Kanade a… Slovensku!

Dlhé roky platí skutočnosť, že hokej je pre Kanadu viac ako len šport. Je to náboženstvo! Fanúšikovia vo Vancouvri sú s národným športom spojení a dokazujú to na každom kroku.

OLYMPICSViete si predstaviť, že by ľudia na Slovensku, a to bez rozdielu na vek, chodili po uliaciach zababušení v bundách, mikinách, tričkách, šáloch či rukaviciach v národných farbách? Vo Vancouvri bežná realita, a to nielen počas hokejových zápasov!

Keď som šiel na zápas s Lotyšskom, polovica ľudí z miestneho metra vystúpila na zastávke, kde sa nachádza hokejová hala. Slováčiska som medzi nimi nenašiel, no pomaľovaných Kanaďanov na desiatky. „Mne to vôbec nevadí, že nehrá Kanada. Mohol by hrať aj Kazachstan a Borat, prišiel by som,“ povedal pán v stredných rokoch, ktorý sa mi predstavil ako Jack.

OLYMPICS

Mesto vníma každý jeden zápas, každý gól. Dvadsaťštyri hodín pred úvodným buly s Lotyšskom mali filcovci tréning v malej hale Britania Centre. Ako vždy som sa plánoval do arény prepraviť metrom.

Pred hotelom stálo auto miestnych organizátorov, ktorí sa ma pýtajú: „Kam sa ponáhľaš?“ Povedal som im, kde presne má slovenský tím tréning. Reakcia šoféra luxusného Chevroletu ma doslova šokovala: „Ohóóó, takže ty si Slovák? Veď vy ste porazili Rusov! Pôvodne by sme ťa mali odviezť len na zástavku metra, no v tomto prípade urobíme zmenu. Ide sa do haly!“ Odporovať som nechcel a asi by sa ani nedalo.

O niekoľko hodín som dostal ďalší kanadský darček. S kolegom Marošom sme šli na večeru do reštaurácie vedľa hotela. Na pitie sme si objednali čaj, no namiesto toho sme dostali štamprlík. „Čo to je?,“ pýtame sa čašníka. Ten sa na nás len usmial. „To je od majiteľa. Je to veľký hokejový fanúšik a váš triumf nad Ruskom ho dojal.“

Vancouver OlympicsSlovenskí fanúšikovia v dobrej nálade

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40815x
Priemerná čítanosť článkov: 3401x

Autor blogu

Kategórie