Založ si blog

O červených rukaviciach

OLYMPICS-FREESTYLEOlympiáda, to je veľký biznis. Šikovní predajcovia dokážu počas hier zbohatnúť takmer na čomkoľvek. Navyše, ak si uvedomíme, že domáci Kanaďania sú ohromní vlastenci. Keď sa prechádzam po uliciach Vancouvru, idem si niekedy až oči-vyočiť, čo dokážu domáci na seba nahodiť.

Niektorým individuám vôbec nezáleží na počasí a oblečú si na seba tričko či tielko s národnými farbami. Bundy, mikiny, svetre, blúzky, sukne či tričká s logom olympiády alebo Kanady vidíme na každom kroku. Rovnako tak je to s plyšovými maskotmi hier alebo odznakmi.

Jedna vec však v obchodoch chýba. Možno trošku nečakane sa symbolom hier stali červené rukavice!

Čím sú také špeciálne? „Sú červené ako javorový list na vlajke, sú olympijské a na rukách ich mal Wayne Gretzky v momente, keď zapaľoval olympijský oheň,“ informuje ma predavačka z obchodu so suvenírmi.

V hlavnom meste športu súčasnosti však vypukol poplach. Nie, nejde o žiadnu bombovú hrozbu či nový druh chrípky. To len popularita palčákov stúpla na takú úroveň, že už v žiadnom obchode nie sú! Priznám sa, pekný suvenír som sa snažil zohnať už aj ja. Cena 10 dolárov nie je veľa, ale nech sa snažím, ako sa snažím, rukavíc jednoducho niet!

„Vypredané, vypredané, len detské čísla,“ hlásajú transparenty na obchodíkoch.

Biznis je však biznis, a tak verím, že kanadskí obchodníci sa už spojili s Čínou a do konca hier stihnú dodať do obchodov najžiadanejší artikel hier. Ako totiž hovoria domáci, kto nemá rukavice, akoby nebol ani na olympiáde.

Ja tu som a chcem mať o tom dôkaz!

Čítajte vždy aktuálne spravodajstvo z Vancouvru (aj z môjho pera :-))

Tak a je koniec. Ďakujem(e)

01.03.2010

Šialenstvo menom olympiáda je definitívne minulosťou. Vancouver bol historický, a nielen pre Slovensko. Hry v najväčšom meste Britskej Kolumbie boli v mojej novinárskej kariére prvé a poviem vám, bola to fuška. Áno, na jednej strane som si riadne zamakal, no na tej druhej, stálo to za to! Tie tri týždne, ktoré som strávil v Kanade, mi ušli ako voda.

Chlapci zlatí, buďte bronzoví!

28.02.2010

Blog by mal byť o pocitoch a názore autora. Tak teda konám. Píšem ako ja, Stanislav Benčat. Na jednej strane redaktor, no na druhej strane človek a hokejový fanúšik. V deň semifinále som mal dobrý pocit. Hoci Slováci nastúpili proti topfavoritovi turnaja Kanade, nebál som sa o výsledok. Moju dobrú náladu podporil aj kolega Maroš, keď si dal vzal víťazné modré tričko. Ja [...]

O časovom posune

26.02.2010

Koľko je hodín? Aký je dnes vlastne deň? Otázky, ktoré si posledné dni s kolegom Marošom kladieme takmer neustále. Časový posun pred odletom do Vancouvru bol jasný, mínus 9 hodín. Prvý deň sme žili dvakrát. Okolo ôsmej, deviatej kanadského času nás to už strašne lámalo k spánku, no nemohli sme. Museli sme vydržať, aby sme si na posun zvykli. I tak sme sa obaja zobudili [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Stanislav Benčat

Na olympiáde som pracovne. Ale ani mimopracovné zážitky si nechcem nechať len pre seba.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 40808x
Priemerná čítanosť článkov: 3401x

Autor blogu

Kategórie